Geoblog.pl    przygoda    Podróże    Azjatyckie spełnienie... i marzenia o końcu świata    Blondynka na koncu swiata;)

Blondynka na koncu swiata;)

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Stewart Island

Chcialam być na koncu swiata to jestem… Już chyba dalej nie dotre…. Jestem na Stewart Island…!

Pierwszym europejczykiem który zobaczyl wyspe był Kapitan Cook. Myslal on jednak, ze to czesc Wyspy Poludniowej… był rok 1770… Na szczescie 39lat pozniej William Stewart (1wszy oficer statku Pegasus, wujek Jen;)) żeglował w okolicy… wstąpił na wyspe i odkryl ze ta wyspa to osobna wyspa…:). Stad nazwa Stewart Island;)!

Znajduje sie tu jedna wioska, w ktorej w porywch mieszka 400 osob… w okresie zimowym większość noclegowni nie dziala, i w ogole malo ludzi się tu kreci;)! Dzieki temu mieszkam w hotelu, sama w pokoju dwuosobowym, a place jak za dormitorium w hostelu:)!

Wyspa znana jest z tego, ze można tu spotkac m.in. Kiwi (tym razem mowa o ptaku;). Niestety jak od tej pory nie mialam tyle szczescie…. ale caly czas szukam;)!

A jaka pogoda? Wariuje;)! Slonce, grad, wichura, oberwanie chmury, slonce, grad… i tak w kolko, co 10 minut inne zjawisko przyrodnicze:)! Nie przeskadza to jednak, żeby co nieco zobaczyc… warto było tu przyleciec (galeria)

Info praktyczne:
- Na Stewart Island można się dostac promem lub samolotem. Prom odplywa z Bluff, samolot odlatuje z Invercargill. Szczegoly na stronie www.stewartislandexperince.co.nz i www.stewartislandflights.com
Najtaniej wychodzi samolot opcja „stand by” (120NZD dwie strony/70NZD jedna strona) - lecisz jak sa wolne miejsca. Żeby uzyskac informacje nalezy zadzwonic na lotnisko w dniu wylotu, lub po 5pm w dzien poprzedzajacy wylot.
- Znajduje się tu kilka ciekawych tras trekkingowym, niestety w zime czesc z nich jest praktycznie nie do przejscia...

zula - 2011-07-12 10:46
To wielkie szczęście tak daleko ... "wylądować".
Wszystkiego dobrego , słońca i radości w każdym momencie !!! , pozdrawiam z Bydgoszczy

genek
genek - 2011-07-12 11:27
GRATULACJE!!! To wielka sprawa byc na Wyspie Stewarda. Jestes pierwsza osoba o ktorej wiem ze tam byla... Pozdrawiam z Bangkoku w oczekiwaniu na samolot , bo ten ktorym mielismy leciec uszkodzila burza.....

Tata
Tata - 2011-07-12 12:41
Piszesz ze Blondynka jest na koncu swiata,ale tak naprawde to ja jej nie widze,mam nadzieje ze sie ukaze na fotkach.

sis D
sis D - 2011-07-12 14:38
Jen must be proud ;-)

sis D - 2011-07-12 14:43
Poza tym, nie tak wcale na końcu świata - jeszcze jest do zdobycia Anarktyda :P

Jen
Jen - 2011-07-12 16:20
This really is my homeland. Crazy weather patterns, beautiful landscape, loads of sea food, absolutely nothing to do - such a perfect land. Now if you can only find Gajewska Island. It will probably be covered in jungle and filled with hard working over-active women who all love spicy food:)

Sis
Sis - 2011-07-12 21:16
Wow, tyle komentarzy ze juz nie wiem co pisac;-)

Sis - 2011-07-12 21:18
Skoro spelnilo sie Twoje marzenie o 'koncu swiata' to moze czas wrocic do domu - my juz czekamy;-)

Tata
Tata - 2011-07-12 22:19
Niech SIS D Ciebie nie podpuszcza,zgadzam sie z SIS ,czekamy na Ciebie.

zwiedziła 11.5% świata (23 państwa)
Zasoby: 259 wpisów259 922 komentarze922 1646 zdjęć1646 15 plików multimedialnych15