Geoblog.pl    przygoda    Podróże    Azjatyckie spełnienie... i marzenia o końcu świata    Zapach nietoperzych odchodów...

Zapach nietoperzych odchodów...

Malezja
Malezja, Niah Caves

Najpierw lodz (Kapit-Sibu); potem autobus (Sibu-Niah); nastepnie lapiemy stopa, zeby dostac sie do Parku oddalonego o 17km od glownej drogi...

"Park Narodowy Niah to ponad 3 tysiące hektarów lasu deszczowego i gigantyczny kompleks jaskiń pełnych nietoperzy oraz śladów bytności człowieka (w tym malowidła ścienne) na Borneo sprzed 40 tysięcy lat. Wejście do największej z jaskiń, Niah Great Cave, ma 60 metrów wysokości i 250 metrów szerokości, co nieźle obrazuje skalę całego miejsca..." tekst zapozyczony ze strony mandalay.pl:)

Do jaskin prowadzi droga. tym razem przez.... dzungle:)! Glowna jaskinia na prawde jest ogromna, smierdzi w niej straszliwie nietoperzowymi odchodami a momentami panuje w niej absolutna ciemnosc... w calej jaskini nie natrafilismy na ani jedno sztuczne swiatlo... tylko naturalne przebijajace sie tu i owdzie.... robi to wrazenie...
Nastepnie idziemy do kolejnej jaskini, w ktorej podziwiamy malowidla sprzed 40tys lat...

W drodze powrotnej zachaczamy o wioske, a tam... longhouse:)!

W Parku spedzamy dwie noce.... Jest to kolejny pusty Park.... wiekszosc przyjezdza tu na jdnodniowa wycieczke, wiec po zapadnieciu zmroku, Park pustoszeje....

Info praktyczne
- nocleg w Parku - 42RM/pokoj 4 osobowy (cena niezalezna od ilosci osob w pokoju)
- jest restauracja, wiec wlasny prowiant niekonieczny, aczkolwiek jest kuchnia gdyby ktos mial ochote na zupke chinska:)!

Sis
Sis - 2011-05-29 16:37
Mysle, ze Zofii nie podobalby sie ten fragment wycieczki... Za duzo zapachow i... owadow...

sis D
sis D - 2011-05-29 20:47
Oj tam, oj tam... Zofia by sobie przekąskę z owada zrobila :-D

Luca
Luca - 2011-05-30 00:13
Och, zupełnie bym zapomniała: Dzisiaj rano Baśka wchodzi do kuchni i pyta czy Monia naprawdę jest w dżungli i kiedy z niej wyjdzie? Potem zapytała kiedy wracasz i była strasznie zawiedziona... Przyznała, że trochę się stęskniła...

martaandrzej
martaandrzej - 2011-05-31 20:05
Przyznaję, że czytam z zaciekawieniem o kolejnych odkryciach, ale niezbyt regularnie, bowiem często się przemieszczam.Nie myśl Moniczko, że tylko ty masz osiągnięcia w wyczynach dżunglowo-kwiatowo-dlugodomowych. Ja w ostatni weekend przemierzałam Roztocze na rowerze chwilami w warunkach prawie ekstremalnych. Kwiatuszki śliczności i ten co dopiero rozkwitł i ten co stoi obok

Jen
Jen - 2011-06-01 01:05
I love pictures of you playing with the kids. They make me happy:))

zwiedziła 11.5% świata (23 państwa)
Zasoby: 259 wpisów259 922 komentarze922 1646 zdjęć1646 15 plików multimedialnych15