Geoblog.pl    przygoda    Podróże    W poszukiwaniu herbaty i cynamonu    10 000 schodów na wschód słońca

10 000 schodów na wschód słońca

Sri Lanka
Sri Lanka, Adam’s Peak

Cal na dzisiaj: zobaczyć wschód słońca ze szczytu Adam's Peak.

Nie jest to najwyższa góra w Sri Lance (ma 2243mnpm) ale na pewno najbardziej znana.
Jest to najbardziej popularne miejsce pielgrzymkowe w kraju. Góra ta jest o tyle wyjątkowa, ze do skalnego zagłębienie na jej szczycie, znaku z przeszłości, przyznaje się wiele religii. Buddyści twierdzą, że to ślady stóp samego Buddy, które pozostawił podczas swojej trzeciej wizyty na Sri Lance. Hindusi uważają, że to odciski stóp Shivy, natomiast muzułmanie tłumaczą, że po tym jak Adam został wyrzucony z Raju to w ramach pokuty stał na jednej nodze na tym właśnie szczycie przez tysiące lat, aż do momentu, gdy zjednoczył się z Ewą na szczycie Arafat

No wiec na szczyt prowadzi przeszło 5000 schodów. Na odcinku około 6km (według mojego zegarka) pokonuje się wzniesienie 1km!!!
Od grudnia trwa tu sezon pielgrzymkowy i podczas pełni księżyca, na gore tą potrafi wejść nawet 400tys pielgrzymów... Ponoć tworzą sie kilkugodzinne korki;)! Po raz kolejny cieszymy sie, ze jesteśmy poza sezonem:)!

Żeby zobaczyć wschód słońca wyruszamy o 02:30... Jak sie pózniej okazuje, niepotrzebnie tak szybko, bo trasę udaje nam się pokonać w 1h47minut. Wszyscy mówili, ze droga zajmuje 3-4h, a my nie chcieliśmy przegapić wschodu... No nic... przeszło 1h czekaliśmy, wraz z innymi turystami-pielgrzymami aż słońce łaskawie nam sie pokaże...

Mieliśmy szczęście bo pogoda dopisała i widok był niesamowity!!! Piękny wschód słońca!! Zreszta możecie zobaczyć na zdjęciach, które i tak do kona nie oddaj tego jak magicznie było na szczycie...
Z powrotem postanowiliśmy zbiec;)! Ciekawe jak jutro nasze nogi bedą sie czuły.

Jest to jedno z tych miejsc, których moim zdaniem nie można pominąć będąc na Ceylonie!

Info praktyczne:
Poza sezonem trzeba być zaopatrzonym w latarki bo droga nie jest oświetlona.
Na szczycie jest zimno wiec warto zabrać ze sobą ciepłe rzeczy!