Geoblog.pl    przygoda    Podróże    W poszukiwaniu herbaty i cynamonu    Ząb Buddy

Ząb Buddy

Sri Lanka
Sri Lanka, Kandy

Kandy - kolejne Święte miasto, kolejne wpisane na UNESCO... Jak dla nas trochę za bardzo zatłoczone i spędzamy tam może 1-2h.
Będąc na Sri Lance nie można nie odwiedzić Świątyni Zęba... Jest to dla wyznawców buddyzmu bardzo ważne miejsce ponieważ znajduje sie tam... ząb Buddy. Niestety nie udało mi się ustalić, który to ząb;)!
Sama Świątynia dość ciekawa, codziennie odbywa się tam procesja, podczas której można zobaczyć szkatułkę z zębem... Nam sie nie chciało czekać i szkatułki nie zobaczyliśmy;)

Jednak wolimy przyrodę od zatłoczonych miast wiec postanowiliśmy jak najszybciej pojechać w odwiedziny do Reviego z CS... To była dobra decyzja:)

Info praktyczne:
Na dworcu kolejowym w Kandy jest przechowalnia bagażu - gdyby ktoś chciał tylko przejazdem zobaczyć miasto i nie biegać z plecakiem...
Bilety na pociąg w stronę Ella można kupić z wyprzedzeniem i wtedy ma sie gwarancje miejsca siedzącego albo nawet "wagony panoramiczne". Według mnie nie warto - bilety te kosztują kilkakrotnie więcej, a zawsze znajdzie sie miejsce; choćby na podłodze;)! My mieliśmy miejsca a i tak cała drogę staliśmy przy otwartych drzwiach skąd był lepszy widok... Ale to zależy co kto lubi;)