Geoblog.pl    przygoda    Podróże    Azjatyckie spełnienie... i marzenia o końcu świata    Dzioborożec Malajski (Hornbill)

Dzioborożec Malajski (Hornbill)

Singapur
Singapur, Pulau Ubin

Najpierw informacja dla Taty - Singapur znajduje sie okolo 137km od rownika;)

Ok, czas wybrac sie poza miasto... na łono natury!
Na polnocnym – wschodzie znajduje się mala wysepka – Pulau Ubin – jedyne miejsce w Singapurze o charakterze rolniczo-wiejskim:)! Idealne miejsce na jednodniowa wycieczke!
Razem z Sheila płyniemy na wyspe, wypożyczamy rowery i w droge... Po 5 minut zeskoczylam z roweru krzyczac "ale ptak:)!"... wypatrzyłam HORNBILLA (polska nazwa dokladnie tej odmiany to... Dzioborożec Malajski;)). Jest to ptak bardzo charakterystyczny m.in dla Borneo. Szukalam go i szukalam bedac na wyspie, jednak bezskutecznie.... a teraz po 5 minutach zobaczylam go wlasnie tutaj:). Zerknijcie na zdjecie - prawda, ze uroczy to ptak:)?! Sheila jak zobaczyla jak sie ciesze to myslala, ze zwariowalam;)!

Jeszcze troche pojezdzilysmy po wyspie, pospacerowalysmy po dzungli, a nastepnie wybralysmy sie na drugi koniec Singapuru, zeby wejsc na Mount Faber skad rozposciera sie ladny widok na okolice...

Info praktyczne:
- 1 USD = 1,21 SGD (Dolar singapurski)
- prom na wyspe odchodzi z Changi Village i kosztuje 2,5SGD
- na wyspie jest kilka wypozyczalni rowerow - koszt od 4SGD (2h) - 6SGD (caly dzien)
- z Mount Faber mozna przedostac sie kolejka na wyspe Sentosa - koszt w obie strony okolo 26 SGD (jak dla mnie to troche za drogo;))

Jen
Jen - 2011-06-13 21:44
My goodness you're tan. You're like a Golden Monika. All those girls walking around with umbrellas must think you're crazy.

martaandrzej
martaandrzej - 2011-06-13 23:08
Na Sentosę koniecznie. My przemieszczaliśmy sie tam kolejką linową i też było drogo jak dla nas. No ale nie żałowaliśmy;.

Tata
Tata - 2011-06-14 20:47
Zastanawiam sie czy tam niema bocianow,,,czy ta kolejka gondolowa dochodzi na szczyt gory z ktorej mozna zjechac na nartach .

zwiedziła 11.5% świata (23 państwa)
Zasoby: 259 wpisów259 922 komentarze922 1646 zdjęć1646 15 plików multimedialnych15