Geoblog.pl    przygoda    Podróże    Azjatyckie spełnienie... i marzenia o końcu świata    Przejazdem u sultana

Przejazdem u sultana

Brunei
Brunei, Bandar Seri Begawan

Za kilka dni opuszczam Borneo:((( (patrz informacja praktyczna). Ale po drodze jeszcze odwiedziny u sultana...

Malezyjska czesc sklada sie z dwoch stanow Sarawak i Sabah (do tej pory znajdowalam sie w Sarawak). Niewielki obszar (ok. 5 tys. km²) pomiędzy tymi stanami zajmuje Brunei. Zeby sie dostac do Sabah droga ladowa (stad mam samolot), najlatwiej jest przejechac przez Brunei... Wybieramy ta droge - a co tam - zawsze kilka pieczatek wiecej w moim nowym paszporcie;)

Glowa tego panstewka i szefem rzadu jest sułtan Haji Hassanal Bolkiah Mu`izzaddin Waddaulah - jeden z najbogatszych ludzi świata, a dochód PKB per capita wynosi 50 tys. dol!!!!! (2009r) - ta ostatnia cyfra jest jeszcze do potwierdzenia, bo rozne zrodla podaja rozne cyry znaczaco sie od siebie rozniace... Co jednak istotne - kwota ta jest wysoka:)!
Podstawow gospodarki sa zloza ropy naftowej i gazu co widac od razu po przekroczeniu granicy:)!

W stolicy BSB zatrzymujemy sie tylko na 1 noc, zeby z samego rana ruszyc w strone Sabah. Nie udaje nam sie zobaczyc za duzo... ale nie ma tu tez za duzo do zobaczenia! Jedna z atrakcji jest palac sultana (podobno to największy pałac na świecie - 3/4km dlugosci; 0,5km szerokości;1788 pokoi; sala balową na 4 tys. osób. W pałacu mieszka ośmioosobowa rodzina sułtana i 600 służących). Niestety palac jest udostepniony dla zwiedzajacych tylko 3 dni w roku... nie jest to dzisiaj!

Za to dzisiaj na kolacja sa m.in owoce morza:)!

Informacja praktyczna
- zakup biletu powrotnego nalezy przeciagac do ostatniego momentu... nawet kosztem drozszego bileu:)! Ja juz bilet mam i nic sie nie da zrobic (koszt zmiany terminu powrotu jest drozszy od kosztu biletu:)...
- waluta - Brunei Dolar (1 USD = 1, 21 BND)
- najtanszy nocleg w miescie w hostelu w dormie = 10BND

Jen
Jen - 2011-06-03 17:00
You're making me hungry!! Send seafood!!

Europompon
Europompon - 2011-06-03 20:01
Podono w Bruneii są tak duże krewetki, że można nimi latać jak samolotem.. Sam Sułtan mówił.

Korekta Europompon
Korekta Europompon - 2011-06-03 20:02
Brunei

arica
arica - 2011-06-03 22:27
Fiu fiu! A sułtan nie ma jakiegoś syna do wzięcia? :)

martaandrzej
martaandrzej - 2011-06-04 00:21
Mniam, mniam, też byśmy zjedli.

Tata
Tata - 2011-06-04 18:49
W koncu doczekalas sie parasolki ....troche to trwalo....na zdrowie...

geminus
geminus - 2011-06-05 13:35
Ciekaw jestem jak jechalas do Brunei. Ja jechalem autostopem i autobusem. Nawet bylo niezle. Na mnie Brunei nie zrobil dobrego wrazenia i uawazam ze to byl czas stracony. Nie ma za wiele ciekawostek a jest drogo. Ja plynalem na strone Malezyjska wodolotem. Niestety na Labuan nie bylem ale niewielka strata poza mozliwoscia tanich zakupow. Trzymam kciuki i zycze powodzenia. Pozdrawiam serdecznie.

przygoda
przygoda - 2011-06-07 04:51
Geminus - do Brunei jechalam autobusem z Miri (40RM). Wiem, ze stop dziala w Malezji super ale tym razem nie probowalam:). Wiekszosc twierdzi, ze Brunei nie robi wrazenia... cos w tym jest... ale z drugiej strony prawie kazdy spedza tu 1 noc, zaledwie kilka godzin... Wedlug mnie potrzeba troche wiecej czasu, zeby poznac kraj... nawet tak maly kraj...
Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za sledzenie moich losow:)!

zwiedziła 11.5% świata (23 państwa)
Zasoby: 259 wpisów259 922 komentarze922 1646 zdjęć1646 15 plików multimedialnych15