Geoblog.pl    przygoda    Podróże    Azjatyckie spełnienie... i marzenia o końcu świata    Wredne malpy!

Wredne malpy!

Malezja
Malezja, Bako National Park

W okolicach Kuching nie mozna sie nudzic... Liczne Parki Narodowe sa idealnym miejscem na kilkudniowe wypady...
Pierwszy na liscie - Park Bako - jest to najstarszy, najmniejszy a zarazem jeden z najciekawszych parkow w stanie Sawarath (stan, ktorego stolica jest Kuching). Na 27 kilometrach kwadratowych znajduje sie dzungla, rozne formacje skalne, plaze, lasy namorzynowe, zwierzatka i kwiatki:) (o tym pozniej) i liczne szlaki trekkingowe. Spedzam w Bako 2 dni, przemierzajac dzungle i kapiac sie w morzu!

Podczas spaceru natrafiam na jedna z najwiekszych atrakcji parku - niespotykane nigdzie indziej poza Borneo małpy probostik (nosacze), poza tym liczne odmiany "dzbanecznikow" (u mnie w domu to mala roslinka; tutaj cale drzewa i gleba porosnieta kwiatkami, ktore zywia sie insektami), jaszczurki i inne stworzona blizej niezidentyfikowane.

Tak jak malpy nosacze to najwieksza atrakcja parku, tak malpy pospolite makaki to najwieksze utrapienie... kreca sie wokol campu i tylko czekaja co komu podebrac.... W pokoju nie mozna miec otwartych okien, bo taka malpa wejdzie i cos zabierze... Nawet spokojnie kolacji nie mozna zjesc.... moje jedzenie dokonczyla malpa, ktora bez pytania zjadla to co jeszcze bylo na talerzu... Nie zdazylam jej nawet powiedziec SMACZNEGO:)!

Info praktyczne
* do parku najpierw nalezy wziac autobus (jezdza od 8rano; 3.5RM); a nastepnie lodke (47RM/lodka na 5 osob)
* nocleg najlepiej rezerwowac wczesniej w Forest Dept (15.9RM/miejsce w dorm)
* fee do parku - 10RM
* polecam szlak na plaze Kecil - pusta, piekna plaza

Tata - 2011-05-24 14:50
Chyba to wszystko musi byc mocno zminiaturyzowane jesli miesci sie to wszystko na 27 metrach kwadratowych.

Luca
Luca - 2011-05-24 20:21
No i do jakich rozmiarów zmniejszono Monię, skoro wybrała się na spacer i na dodatek napotkała małpę, wstrętną małpę :) U nas tych wstrętnych małp też trochę po ulicach chodzi ;) Monia, nie daj się!

martaandrzej
martaandrzej - 2011-05-24 22:22
Malpy śliczności,! A ta w ciemnych okularach, rodzaju męskiego, to jakaś zaprzyjaźniona?
Podoba mi się ta malezyjska część eskapady.

Jen
Jen - 2011-05-25 21:02
Those water jug flower thingies are amazing! And by the way, I hope you got to the top of the hill and said, "I don't understand what everyone is so excited about?"

Tata - 2011-05-26 22:29
Czekam na nowe wiesci z Twojej Podrozy ,z Zofia rozpoczynamy jutro kolejna podroz pozdrawiam

Monika
Monika - 2011-05-27 13:36
czepiacie sie:)! Blad poprawiony...

Sis
Sis - 2011-05-27 23:54
Siostra, Nikt sie nie czepia - przynajmniej mi sie tak wydaje;-) Na Twoim miejscu cieszylabym sie, ze wszyscy tak uwaznie czytaja Twoje wpisy - to dobry znak:-)!

Tata - 2011-06-04 17:54
Magda ma racje....

zwiedziła 11.5% świata (23 państwa)
Zasoby: 259 wpisów259 922 komentarze922 1646 zdjęć1646 15 plików multimedialnych15