Geoblog.pl    przygoda    Podróże    W poszukiwaniu herbaty i cynamonu    NajczeÅ›ciej fotografowane miejsce na Ceylonie

Najcześciej fotografowane miejsce na Ceylonie

Sri Lanka
Sri Lanka, Sigiriya

Mielismy Å‚adna pogodÄ™... Do dzisiaj;)! Od rana leje...
Ale to właściwie nie ma znaczenia... Zaopatrzeni w kolorowe parasolki ruszamy na Lwią Skałe!
Skała ta, widoczna na jednym ze zdjeć, to ogromna bryła magmy, wysoka na 180m - pozostałość po dawno wygasłym i zapadniętym wulkanie.

Pomimo deszczowej pogody, na szczyt idziemy wraz z tłumem innych turystów... Aż trudno jest sobie wyobrazic co tu się dzieje w sezonie (teraz jest off season)...
Zanim zacznie sie wspinaczka, mijamy liczne ogrody pałacowe...

Na samym szczycie znajdują się ruiny pałacu i twierdzy pochodzące z V wieku n.e, kolejne miejsce wpisane na UNESCO.... No i piękny widok, pomimo pochmurnej pogody, na okoliczną dżungle.
Doszliśmy do wniosku, ze te chmury to właściwie dodają uroku i magii temu miejscu:)!

Info praktyczne:
Cała wycieczka zajmuje 2-4h (w zależności od tempa i od tego jak dokładnie sie chce oglądać każdy kamień)
Można wziąć przewodnika (my z tej opcji nie skorzystaliśmy) - ceny wahały sie od 2 do 3tys rupii
Sam bilet wstępu niestety dość drogi - 30USD - ale według mnie warto...

• zdjÄ™cie
BoRa
BoRa - 2015-11-15 18:14
Jak jest ciepło to nawet deszcz nie przeszkadza, a zdjęcie z kolorową parasolką dodaje uroku.
Fajne miejsce!.

Tata
Tata - 2015-11-17 20:41
W mniej więcej w tym samym czasie przebywając w Dubaju spotkało nas to samo co Ciebie na Sri Lance, spotkał nas deszcz który w tej części świata jest dużą rzadkością.My również byliśmy dzielni i po południu wybraliśmy się na safari o którym już wcześniej wspominałem.

przygoda
przygoda - 2015-11-19 07:15
Takie kolorowe parasolki posiada jakieś 90% Lankijczyków;), wyjątkowo wesołe :)!

mila
mila - 2015-11-26 00:30
Takie kolorowe parasolki kojarzą mi się z plażami Bałtyku z przed kilku lat , takie na głowę na gumkę , strasznie śmieszne i obciachowe , pamiętacie ?

zwiedziła 11.5% świata (23 państwa)
Zasoby: 259 wpisów259 922 komentarze922 1646 zdjęć1646 15 plików multimedialnych15